For those who… (2)


Voor diegenen die, net zoals ik, regelmatig gebruik maken van het GRATIS programma RawTherepee 5.8, kan ik u meegeven dat er een nieuwe update 5.9 beschikbaar is die zeer de moeite waard is ! Dus gebruikers, update nu en voor de nieuwkomers, bekijk snel de website van RawTherapee voor meer informatie over dit gratis beeldbewerkingsprogramma.

RawTherapee is beschikbaar in 15 verschillende talen !

RawTherapee is een krachtig, platformonafhankelijk verwerkingssysteem voor onbewerkte foto’s, uitgebracht als Vrije Software (GPLv3). Het is ontworpen voor het ontwikkelen van onbewerkte bestanden van een breed scala aan digitale camera’s en is gericht op gebruikers, variërend van enthousiaste nieuwkomers die hun begrip van de werking van digitale beeldbewerking willen verbreden tot professionele fotografen.

RawTherapee biedt een krachtig pakket tools waarmee u verbluffende foto’s kunt maken en uw creativiteit kunt laten zien.

RawTherapee komt ten goede aan gebruikers die de tijd nemen om te leren wat het kan doen. Gelukkig is de community heel gastvrij en behulpzaam! Bekijk het forum, lees meer over RawPedia en stel vragen – er is altijd wel iets leuks te leren! 🙂

(Bronvermelding: rawtherapee.com)


Bedankt voor uw bezoek en de getoonde belangstelling.

Wenst u op de hoogte gehouden worden van nieuwe berichten,
abonneer u dan hier onderaan.

Voeg je bij 536 andere abonnees

Proud member of

40 gedachtes over “For those who… (2)

  1. Marie

    Merci pour l’information, c’est toujours intéressant de savoir ce qui sort et se fait de nouveau. Depuis que j’ai revendu tous mes boîtiers et télés Reflex, je ne travaille plus en RAW mais direct en jpeg et je n’utilise que très peu photoshop et les logiciels de retouches que je maîtrise très très mal. Et je le regrette, il faudrait que je suive un stage car j’ai Photoshop et d’autres logiciels de traitement devant lesquels je bloque complètement. Bonne soirée Rudi

    Geliked door 1 persoon

  2. Inderdaad de moeite waard ! wie nog niet met Rawtherapee gewerkt heeft kan ook van de 5.8 versie – voor windows de portable versie, en voor linux een appimage, gebruiken. Dan hoeft er niets geinstalleerd te worden. In beide besturingsystemen kan je dan ook de nieuwe versie naast de oude gebruiken, zonder de oude te overschrijven, kan ook handig zijn.

    Geliked door 1 persoon

    1. Dat kan inderdaad Marc. Ik zag dat je er laatst ook een uitvoerige bericht over schreef. Mijn berichtje stond al een tijdje klaar voor publicatie (soms die ik wel eens wat voorbereidend werk). Hopelijk vond je dat niet vervelend.

      Geliked door 1 persoon

      1. Hallo Rudi, neen hoor, we zitten in dezelfde buisiness hé, en dan is dit onvermijdelijk. Ik vindt het zelf altijd fijn om te leren van anderen, en die nieuwe versie was mij eerlijk gezegd zelfs ontgaan, dus was blij jouw artikel te lezen. Ook ik heb altijd wel wat artikels klaar staan, we hebben dus dezelfde werkwijze 🙂
        Jarenlang was ik zelf een aanbieder van portable apps voor Windows, waaronder RawTherapee, maar daar ben ik mee gestopt. ik dacht gewoon dat het wel een leuk weetje zou zijn voor andere mensen, veel kennen het principe niet. Achteraf bekeken had ik misschien beter de info in een bericht naar u gestuurd. Hoe dan ook, een heel fijn weekend aan u gewenst Rudi !

        Like

        1. Laat het duidelijk zijn Marc, voor mij is het niet echt “business” hoor 🙂 Ik ben niet beroepsmatig met fotografie bezig…. puur hobby dus. Zelf kreeg ik de melding van de update doorgestuurd door de makers van RawTherapee zelf omdat ik gebruiker ben van hun software. Inderdaad heel leuk om via kanalen als deze allerhande info met elkaar te delen. Fijn weekend gewenst en een mooie aanloop naar de komende eindejaarsfeesten.

          Geliked door 1 persoon

        1. Best dat je ook de handleiding (link onder de paarse knop) even bekijkt, want als je niet gewend bent om aan fotobewerking te doen, ga je die wel nodig hebben. Nu het winter is, kan het een mooi tijdverdrijf zijn 🙂 Alvast succes Karel.

          Geliked door 1 persoon

    1. Gezien je niveau op vlak van fotografie zal fotobewerking wel niet veel geheimen meer voor jou hebben Joke. Dus ik ga er van uit dat je er snel mee uit de voeten gaat kunnen. Zelf gebruik ik zowel Photoshop als RawTherapee en ze doen allebei prima hun werk.

      Geliked door 1 persoon

  3. Het zal zeker een goede RAW-tool zijn, ik ken een paar mensen die er heel tevreden van zijn. Maar zelf gebruik ik al jaar en dag Adobe Camera Raw (ACR) die meegeleverd is met Photoshop & Lightroom, dus zou RawTherapee voor mij wat overkill zijn. Maar ik ga zeker eens kijken wat die nieuwste RT versie allemaal kan doen… De laatste update van ACR is ook ongelooflijk qua mogelijkheden en gebruikers gemak.
    Het siert je dat je die informatie deelt !

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.